Daniela Bojincă/ august 5, 2015/ Calatorii/ 5 comments

M-am dus la Untold cu trenul. Am găsit un tren direct, care venea de la București, pe Craiova, trecea prin Târgu-Jiu și se ducea la Cluj-Napoca. Mi s-a părut convenabil să fie direct căci, dacă e să schimbi, clar, cu CFR, pierzi celălalt tren, poate chiar și pe următorul.

Aleg mereu trenul în detrimentul unei mașini pentru că, pe mașină, de cele mai multe ori, îmi e rău. Habar nu am de ce. Nu mă știu să-mi fie rău de mașină dintotdeauna, ci doar de vreo doi-trei ani. În plus, în tren nu te poți accidenta așa cum se poate întâmpla dacă mergi cu autocarul, ori cu propria mașină. Să zicem că, în privința asta, sunt puțin cu capul. Tocmai de aceea nici nu mă uit la televizor. Să nu văd câte accidente au loc, zilnic. În tren mă simt mult mai în siguranță.

Trenul trebuia să vină la 21:24 și să plece la 21:32. Ei bine a venit la și 32. 22:32. Adică a avut întârziere de vreo oră și ceva. Eu sincer, nu mă pot plânge prea mult din cauza asta. Am stat acasă și vorbeam constant cu cineva din Craiova care-mi spunea că nu, încă nu a ajuns trenul în Craiova, dar să mai ajung și la Târgu-Jiu. Așa că stăteam frumos în pat și așteptam.

De plâns, încep să mă plâng abia începând de aici. M-am urcat în trenul CFR și, ce să vezi? N-am loc. Teoretic, pe bilet, aveam locul 91 din vagonul 6. Practic, pe locul meu stătea o doamnă care, și ea, avea bilet cu loc tot pe scaunul cu numărul 91 din vagonul 6. Teoretic, amândouă aveam un bilet pe care era tipărit același loc, același vagon și aceeași dată. Practic, doar una dintre noi putea sta pe scaunul ăla.

Ne-am intersectat de la Târgu-Jiu până la Petroșani, unde dânsa cobora. Însă, mă întreb, cum naiba au putut elibera două bilete pe același loc, pentru două persoane care mergeau dintr-un punt până-n altul, pe aceeași distanță? Când m-am dus eu să-mi iau bilet, doamna de la bilete mi-a spus că doar 91 mai e liber. Așa-i arăta pe calculator. Acum ori sistemul lor e prea prost, ori nu știu ce să zic. Undeva, oricum, s-a greșit.

Și amica mea, avea locul 95 din vagonul 6, de la Craiova la Cluj-Napoca. Însă locul 95 din vagonul 6 îl mai avea și o tipă din București care mergea tot până la Cluj-Napoca. Norocul ei a fost că locul 93 era, de fapt, liber. Și a fost liber mereu până la Cluj-Napoca, nu cum le arăta lor în sistem când am fost eu că doar 91 e liber.

Cele două vagoane care mergeau până la Cluj-Napoca, erau super aglomerate. Se dăduseră atât bilete cu loc, cât și bilete fără loc. N-am nicio treabă cu asta. Adică dacă tu vrei să-ți iei bilet fără loc, într-un vagon unde sunt bilete cu locuri și să stai în picioare, e fix problema ta. Problema era că erau super mulți ăștia fără loc și că nu aveau loc pe culoar, așa că ne înghesuiau pe noi. Și, scuză-mă CFR, dar nu ți-am dat 75.5 lei pe bilet ca să fiu înghesuită și să n-am loc, înțelegi?

Apoi, au băgat aer condiționat de, la un moment dat, tremurai de frig. Afară spre exemplu, când am coborât din tren, era mai bine decât în tren. Nu știu cum au ei aerul condiționat setat, dar ar trebui să fie setat pe o temperatură normală, astfel încât nici să nu mori de frig, dar nici de cald. Și când m-am întors, a fost aceeași problemă. În tren, am stat cu toții înfofoliți, căci nu mai puteam de frig, deși era super mega aglomerat cu oamenii care se întorceau spre București cu trenul de la Untold. Iar, când am ieșit afară, am simțit efectiv că mi se face rău de la trecerea asta bruscă de temperatură.

Drumul de întoarcere, a fost și mai și. Adică mult mai aglomerat vagonul, iar treburile au stat și mai haotic: n-aveai unde să-ți pui bagajele (sus era plin, jos stăteau oameni, sub scaune nu intrau). Trenul ăla, era trenul care ajungea la Târgu-Jiu pe la ora 14:40 și care pleca la 15:00 spre București. Trenul cu care eu plec de obicei spre București. Trenul ăla, e fără locuri în mod normal și e și foarte ieftin. Ei bine, de data asta l-au făcut și cu locuri. N-am mai prins să n-am unde să stau. Dar am prins altceva.

Trenul era așa: locomotiva și două vagoane. Și, după locomotivă, cum numeri? Locomotivă, vagonul 1 și vagonul 2, nu? Ei bine, nu! Era locomotivă, vagonul 2 și vagonul 3. Așa știe să numere CFR. De la 2 încolo. Și, de unde să știe oamenii între ei că nu sunt alții care au sau nu au bilet în vagonul 1 și că nu există? Așa că cei din vagonul 2 s-au dus în ultimul vagon, după numărătoarea învățată la școală, iar ăia din vagonul 3, unde au apucat. Ne-a lămurit un controlor. Și, apoi, dă-i să te muți în ditamai aglomerația dintr-un vagon în altul, în timp ce trenul era în mers.

Partea cea mai urâtă în cazul de față era că unii își luaseră bilet să se ducă în tabără cu vreo lună înainte, ca să aibă elevii reduceri. Și, atunci, era fără loc. Acum, cu patru zile înainte, era cu loc. Așa că, săracii, au stat în picioare, pe hol, alături de ceilalți care își luaseră bilet fără loc. Și uite așa a început scandalul între ăia cu loc, care erau înghesuiți și care erau supărați că au dat 100 și ceva de lei până la București și stau în condițiile alea groaznice.

CFR, mi se pare mie, cât și celor care au călătorit cu trenul pe rutele astea în alea două zile, că și-a bătut joc la modul grav de călători. Puteau suplimenta cu vagoane. Sau puteau să nu dea atâtea bilete fără loc. Sunt 100 cu loc și mai sunt, să zicem, 20 care să stea în picioare pe culoar. Dar nu 100 și încă 100, frate!

Păcat că nu a pus Hyperionul un tren pe ruta București-Craiova-Cluj-Napoca și retur. Ei cu siguranță nu-și băteau joc de călători căci, la ei, nu există locuri în picioare. N-ai mai prins loc pe scaun, nu mai mergi cu trenul ăla. Ei oferă călătorilor o călătorie cât mai plăcută, cu aer condiționat la o temperatură rezonabil, tonomate să ai de unde să-ți iei apă și mâncare, WC mereu curat și wireless. Ohh, da și nici nu-ți opresc curentul de la prize, brusc, așa cum a făcut CFR.

Facebook Comments

5 Comments

  1. Pingback: Articol scris pe genunchi în gara de trenuri | Andrei Albu

  2. Sa stii ca nici pe Hyperion nu e fericire. Adica se poate aglomera instant. Pe ruta spre munte chiar l-am prins full o data.
    Cat despre CFR… am venit si eu de la mare, o data… la clasa 1 ca la a 2 a nu mai erau locuri. la 2 noaptea era fix aerul conditioant de care zici. noi, arsi de soare, stateam in „gerul” de pe aerul conditionat.
    I-am intrebat daca se poate opri si cica… nu.

    1. Adică, plin de stau oamenii în picioare în Hyperion, de nu ai pe unde să te deplasezi și cum să te miști?
      Și, dacă ați stat prea mult în căldură, s-au gândit că aveți nevoie de niște frig :))

  3. Omg, haos total. Ma intreb ce creatura impotenta conduce cfr-ul de sunt astia atat de prostiti si bulversati?! Ca sigur idiotenia asta se trage de undeva si sigur nu de la caldura mare de afara.
    Chiar imi doresc Hyperion pe mai multe rute. Sa invete si ei in sfarsit ce inseamna concurenta si sa scoata capul din cur. Dar mi-e teama sa nu faca exact invers. Sa nu strice sine si rute, doar ca sa-si pastreze „locul”. Eu asa ii vad, hapsani si idioti, lacomi si prosti, nu stiu sa faca o treaba buna. Au o reputatie proasta si nu fac nici cel mai minim efort sa o indrepte.

    1. Șinele și rutele nu sunt ale CFR-ului. Deci nu au dreptul să le ia în spate și să plece cu ele acasă, ori să le strice în vreun fel. Când m-am întors cu trenul, pe zi, am văzut foarte multe rute de cale ferată în construcție, ceea ce mă bucură. Se construiește mult acolo, păcat că nu și prin alte zone.
      Și eu sper din tot sufletul ca Hyperionul să se extindă pe cât mai multe rute și să aibă în vizor și Târgu-Jiul. cu siguranță vor avea și ei de câștigat, cât și călătorii.

Lasă-mi un gând!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.