Ieri, 17 mai 2017, la Palatul Bragadiru (care e pur și simplu extraordinar), a avut loc evenimentul Digital Divas 2017. Pe scurt, evenimentul Digital Divas este dedicat blogosfere feminine, femeileor din online-ul românesc, acestor dive digitale care scriu fie ca într-un jurnal personal, fie despre fashion și beauty, fie despre orice. Fiecare are ceva de spus, în propriul ei fel, despre orice.

Digital Divas 2017 a avut ca temă Dilema influencerilor și s-a încercat, prin cele trei paneluri, să se abordeze industria asta din perspectiva temei. Practic, cei care au urcat pe scenă au adus în discuție lucruri care să te facă pe tine ca influencer sau ca blogger  (că s-a făcut ieri o distincție între astea două categorii), să treci peste această barieră a dilemelor și să găsească, eventual, răspunsuri la întrebări legate de cum să își stabilească și să își definească obiectivele, ori cum să gestioneze mai bine, ori mai eficient relația cu urmăritorii lor.

digital divas 2017

Primul panel la Digital Divas 2017 a fost: The ABC of being an influencer

Au fost trei speakeri plus moderatorul, Andreea Retea care a simțit și ea nevoie să vorbească despre asumarea a ceea ce ești și ce îți place să faci în contextul abordării dilemelor influencerilor. Ăsta ar cam fi primul pas: asumarea.

Diana Papuc, fata care face cele mai frumoase prezentări ever, a vorbit în contextul mai sus despre a te gândi cât de sincer ești în ceea ce faci și că trebuie să te pregătești și să fii creativ precum un copil, cât și să greșești. E important să greșești. Altfel, dacă nu s-ar mai greși, cum am mai învăța ce e bine și ce e rău, ce merge și ce nu merge?

Tot de la Diana Papuc am aflat de brandul IceCream UniPork care este dus în spate de către o fetiță de numai 9 ani din pasiunea pentru jucăriile mici și film. Dacă vrei și tu să vezi minunățiile pe care le concepe, te invit pe canalul ei de YouTube.

Valentin Suciu de la JAZZ Comunication, în același context al dilemelor influencerilor, a vorbit la rândul său despre încrederea de a fi creativ, despre cum să spui poveste și despre faptul că nu trebuie să fii plătit pentru orele pe care le stai la birou, ci pentru experiența de viață pe care o depui în ele. Iar pentru ultimele două a avut și niște exemple foarte interesante:

  1. cum să spui o poveste: Valentin era în școala generală (clasa aVI-a), la ora de istorie neștiind nimic despre Matei Corvin și pus de către profesoara de istorie în fața unui exercițiu de imaginație care suna cam așa: „Ce s-ar fi întâmplat dacă Matei Corvin nu ar fi murit când a murit?”. Și pentru că Valentin era creativ, deși nu știa nimic despre el, a presupus doar că dacă se învață despre el, era un om important. Drept urmare l-a pus într-o poveste cu alți oameni care au schimbat lumea și despre care știa ceva și a spus că și Matei Corvin, dacă n-ar fi murit când a murit, ar fi schimbat lumea. Și a primit 10 pentru creativitate – trage tu concluziile.
  2. fii plătit pentru experiența ta de viață: trebuie să înveți să fii plătit inclusiv pentru momentul în care ai ieșit în parc cu cineva drag, ori te-ai aplecat și te-ai legat la șiret – poate ai observat ceva din care poți spune o poveste sau poți inspira pe cineva.

Robert Katai de la Bannersnack și fondator Instagramology, ne-a pus să ne gândim cine suntem când oamenii se gândesc la noi (din interior și dinexterior) și care este unicitatea noastră, ce ne face valoroși și cum am putea să livrăm asta. Lucru pe care ar trebui să îl faci și tu. Eu m-am gândit. Și n-am descoperit încă. 

Al doilea panel la Digital Divas 2017 a fost: How to work with brands

Stela Popescu de la Avon România & Moldova a vorbit despre cum Avon a ajutat foarte mult blogosfera feminină să se dezvolte prin intermediul campaniilor lor. Cu alte cuvinte, luând bloggerițe în campaniile lor le-au făcut mai vizibile și le-au ajutat să se dezvolte, să se descopere și să se facă auzite pe nișa lor. Pe mine ea nu m-a lămurit cum ar trebui influencerii să lucreze cu brandurile, sau cel puțin nu m-am prins eu.

Alexandra Chelu de la Lenovo România a vorbit despre primii pași pe care un influencer ar trebui să-i facă atunci când lucrează cu un brand și anume: să fie autentic, să știe să analizeze insight-urile ca să aibă engagement pe viitor și să fie transparent. Pe scurt, să se asocieze cu brandurile care îi plac, cu produsele care îl reprezintă ca să poate să livreze ceva credibil audienței sale.

Laurențiu Dumitrescu de la Digital Star a vorbit despre cum oamenii cred mai mult în recenziile despre brand decât brandul în sine (ceea ce, oarecum, e și normal – de multe ori, multe branduri, se promovează super bine deși produsele lor, pentru clienți, lasă de dorit – de aia e nevoie de sinceritate, așa, cred eu, ajutăm și brandul să evolueze și să-și îmbunătățească produsele pe care le livrează, prin feedback constructiv, doar că la noi se vrea mai multă laudă decât adevăr).

Tot el a vorbit despre nevoia de expunere repetată a produselor brandurilor pentru a le întipări în mintea posibililor cumpărători – psihologia de marketing despre care îmi vorbește maică-mea. Personal, cred că depinde foarte mult despre ce expunere repetată este vorba: dacă e una abuzivă sau nu. Că dacă e din aia abuzivă, nu-mi întipărește decât: nu te atinge de produsul ăsta vreodată în viața ta!

Și, alt lucru interesant pe care l-a spus este următorul: când lumea se întreabă dacă ai fost plătit să scrii despre un produs sau tu îl folosești regulat și îl recomanzi cu încredere, atunci înseamnă că faci o treabă foarte bună.

 Ultimul speaker al panelului doi a fost Marta Ușurelu de la Revista Biz. Ea a fost speakerul meu preferat. Nu s-a dat după deget și a spus lucrurilor pe nume. Le-a spus cu bune și cu rele și a prezentat influencerii și  brandurile cu bune și cu rele, de unde și titlul acestui articol. A precizat care sunt lucrurile pe care le fac influencerii bine și care sunt alea nașpa, cât și ce fac brandurile nasol. Și cum știm cu toții ce e bine, am să spun aici doar ce s-a precizat ca fiind rău, că practic asta ne interesează: ce-i rău ca să-l îndreptăm. 

Cum sunt brandurile cu rele? Ei bine, prin faptul că îngrădesc creativitatea și mereu așteaptă un feedback din ăla lăudăros. Nu-ți spun exact ce vor de la tine și se așteaptă ca tu să le oferi în schimbi luna și stelele de pe cer (vin cu un brief pompos, dar fără conținut clar). Lucrează cu mai multe agenții, fiecare are strategia ei și la sfârșit iese un haos.

Cum sunt influencerii cu rele? Lucrează cu mai multe branduri concurente, uneori chiar în același timp. De prea puține ori sunt creativi. Uneori nu sunt serioși.

Apoi a încheiat cu trei pași pe care trebuie să-i urmezi când lucrezi cu influencerii:

  1. Cunoaște-i: cine sunt exact, nu le cenzura creativitatea, vezi ce pot să-ți ofere ca să știi ce așteptări să ai de la ei
  2. Alege agențiile cu grijă și influencerii la fel: ca să ai o strategie comună în a-ți comunica mesajul de brand
  3. Gândește – o direcție clară de comunicare și evită campaniile care s-au mai făcut (fii creativ)

Al treilea panel la Digital Divas 2017 a fost: Share inspiration

Aici le-am pierdut pe fetele de la LikeOne.

Așa că am să trec la Matei Dima de la BROmania pe care l-am prins exact când a început să vorbească pe scenă. Ne-a spus cum a început totul, care i-a fost primul impuls de inspirație: când s-a apucat să facă teatru în franceză în liceu și a descoperit că îi place să creeze personaje. Totul a pornit de la o colegă. Un mic impuls te poate împinge să faci lucruri chiar foarte faine.

Lorena Buhnicicare este o inspirație pentru toată lumea, a spus că ea ia totul ca pe un hobby și nimic în serios. Dacă îi place, continuă, dacă nu, nu, oricât de super mega extraordinar de genial ar fi acel lucru. Ei îi place să spună povești și a îndemnat audiența să scrie ce-i place, să spună o poveste și să facă ceva diferit, nu ce face cel din stânga, ori cel din dreapta, ci ce îți place ție să faci, despre ce îți place ție să scrii și cum îți place ție să abordezi un subiect sau altul.

Și cam astea au fost panelurile și speakerii. Unii mi-au plăcut, alții mai puțin. Unii chiar m-au inspirat, mi-au dat de gândit, alții nu. Ceea ce cred că-i și normal. Nu poți rezona cu toată lumea.

Gala Digital Divas 2017

Ca în fiecare an, la sfârșitul evenimentului are loc Gala Digital Divas unde sunt premiate divele care influențează în mediul ăsta online. A avut 14 categorii pe care le poți vedea pe site. Eu am să-ți spun doar cine a fost cea mai premiată divă și cine a câștigat titlul de Diva Digitală a Anului.

Diva cu cele mai multe premii este Alina Ceușan.

Iar Diva Digitală a Anului este Dana Rogoz. Pentru a doua oară.

https://danielabojinca.ro/wp-content/uploads/2017/05/digital-divas-17-573x430.jpghttps://danielabojinca.ro/wp-content/uploads/2017/05/digital-divas-17-150x150.jpgDaniela Bojincă - PishkyBloggingagentii,beauty,blogeri,blogosfera feminina,digital divas,digital divas 2017,fashion,influencerIeri, 17 mai 2017, la Palatul Bragadiru (care e pur și simplu extraordinar), a avut loc evenimentul Digital Divas 2017. Pe scurt, evenimentul Digital Divas este dedicat blogosfere feminine, femeileor din online-ul românesc, acestor dive digitale care scriu fie ca într-un jurnal personal, fie despre fashion și beauty, fie...