Cum faci un Excel CSV comma delimited când nu vrea?

by Daniela Bojincă
excel csv comma delimited daniela bojinca

Săptămâna trecută m-am luptat cu Excel câteva zile la rând. Unul mai încăpățânat ca altul, că nu ceda nici el, dar nici eu. Pe scurt, aveam de salvat un fișier Excel normal, în care lucrează tot omul, într-un fișier Excel CSV comma delimited ca să pot să-l urc pe o platformă care accepta fișiere de tip Excel exclusiv în format CSV. Până aici toate bune și frumoase.

Doar că, de ce să fie simplu când poate să fie greu, nu? Așa și cu Excel. Aveam un tabel. Salvam fișierul cu tabelul în format CSV comma delimited doar că, surpriză, când intram în fișierul CSV tabelul tot tabel era și numai comma delimited nu. Și ca să înțelegi despre ce vorbesc, las ilustrat, nu doar așa în cuvinte.

excel table example
Cum arăta tabelul meu în CSV comma delimited
excel CSV comma delimited example
Cum trebuia el să arate de fapt salvat în format CSV comma delimited

E un exemplu la întâmplare, dar ai înțeles tu ideea.

Mna și, cum ziceam, la mine rămânea ca-n prima poză, sub formă de tabel, nu apăreau virgule, iar platforma îmi detecta capul de tabel ca fiind greșit. Am încercat în toate formele posibile până când am găsit soluția. Oarecum băbește, dar nu chiar. Soluția, dacă Excel nu voia să coopereze cu frumosul, era tot la el, în secțiune de formule.

Și dacă eu m-am străudit 3 zile să găsesc soluția, pentru că încercam diverse variante zilnic și niciuna nu avea succes, am zis să las scris și aici, pe blog, poate-poate ajut pe cineva.

Cum să transformi un fișier Excel în CSV comma delimited folosind formule?

1. Folosind funcția CONCATENATE

E cea mai simplă variantă și Doamne-ajută să meargă.

Însă, să o luăm pe pași:

  1. Prima și prima dată ai nevoie ca fișierul tău Excel să fie în format CSV comma delimited. Că tu-l deschizi și nu vezi virgule care să delimiteze fostele celule, asta-i partea a doua. Dar ai nevoie ca fișierul tău Excel să fie .CSV. Fapt pentru care prima și prima dată îl salvezi ca CSV

  2. Te duci într-o celulă liberă, alăturată, de pe primul rând și folosești funcția CONCATENATE
    =CONCATENATE(text 1, text 2, text 3, text 4…) (câte coloane ai tu pe care vrei să le alipești într-una singură)

  3. În exemplul meu sunt 6 coloane. De la A la F. fapt pentru care o să am în formula de mai jos de la A1, până la A6.

    Însă pe lângă informația din fiecare celulă, am nevoi și de virgule și spații astfel încât să am „Email, Phone, Nume….”. Iar ca să adaug și virgula și spațiul dintre fiecare, formula ta ar trebui să arate așa:
    =CONCATENATE(A1,”, „,B1,”, „,C1,”, „,D1,”, „,E1,”, „,F1)

    Unde A1 – info din prima celulă
    „, ” – info ca să știe Excel să insereze virgula și spațiul dintre cuvinte
    A2 – info din a doua celulă și așa mai departe.

    Dar uite și vizual:

    excel CSV comma delimited CONCATENATE formula

  4. Apoi, când ai primul rând, îl copiezi în jos pentru următoarele rânduri pe care le ai tu (10, 100, 1.000, sau 10.000)
  5. Selectezi rândurile respective construite cu CONCATENATE, le dai CUT și apoi PASTE AS VALUES în locul în care vrei să apară. E foarte important să le dai paste as values, pentru că altfel nu scapi de formulele din spate care nu o să mai funcționeze când ștergi tabelul.

    Et voila, funționează! Doamne-ajută!

2. Folosind simbolul „and” – & (Ampersand symbol)

Asta e o variantă super rudimentară pe care nu-ți doresc să ajungi să o folosești. Practic face același lucru precum funcția CONCATENATE, însă doar cu câte 2 celule. Și dacă ai 40 de coloane în loc de 6, nu e deloc soluția fericită. Din contră.

Pașii sunt la fel ca mai sus până la pasul 3, unde în loc de funcția CONCATENATE folosești de exemplu, în celula A4:
=A1&”, „&B1
=A4&”, „&C1
=A5&”, „&D1
și tot așa până termini celulele…

La fel, e important ca după ce termini pt toate rândurile și tragi formula în jos, când copiezi ultima coloană (cu toate datele alipite într-o singură celulă) să dai cut și paste values.

Uite exemplu mai jos, dispus pe rânduri doar ca să intre în print screen, dar dacă ai mai multe coloane și mai multe rânduri pe care vrei să le alipești și nu funcționează funcția Concatenare, ar trebui să lucrezi pe orizontală, nu pe verticală cum am făcut eu.

Excel merge cells solution
excel merge multiple cell CSV comma delimited

Și cam asta a fost. Pentru mai multe hack-uri în Excel, descoperite cu multă trudă și sudoare, please follow. :))

You may also like

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More