Home Blogging Cum a fost experiența la Școala Moto Ami

Cum a fost experiența la Școala Moto Ami

by Daniela Bojincă
scoala moto ami

Într-o sâmbătă de februarie am fost la Școala Moto Ami, singura școală moto care funcționează și pe timp de iarnă. Mi se pare cool să înveți să mergi cu motocicleta. Dar nu cred că-i de mine. Nu cred că sunt foarte responsabilă când vine vorba de viteză și băgat piciorul în accelerație, dacă înțelegi ce vreau să spun. Poate de aia și ai mei tot evită să fac până și școala de șoferi.

După cum deja cred că te-ai prins, n-am niciun fel de carnet. Dar îmi  place să conduc. Am încercat. Pe un câmp, la marginea orașului. Și ce să vezi, m-am împrietenit repede cu pedalele. În special cu accelerația. Deci stofă de șofer care să învețe repede, aș avea. Și-mi și place. Dar zic să aștept să pice de undeva din cer responsabilitatea și abia apoi. Siguranța e mai importantă decât orice.

Prietenul meu în schimb, care-i un șofer responsabil și calm, s-ar încumeta să învețe să conducă o motocicletă. Și chiar și-ar dori să facă asta. Așa că, fiind entuziasmat, i-am cedat lui locul pe motocicletă, să aibă parte de prima ședință, să vadă ce și cum, dacă i-ar plăcea cu adevărat și chiar s-ar încumeta cândva în viitorul ăsta să învețe să se plimbe cu motocicleta.

Așa că l-am dus frumos de mânuță la Școala Moto Ami și l-am lăsat să-și facă de cap timp de 2 ore, cât durează o ședință. Am intrat în hala în care își desfășoară oamenii activitatea pe timp de iarnă, l-am cunoscut pe Alex, unul dintre cei patru instructori și imediat l-a pus la treabă.

Ce faci la prima ședință la Școala Moto Ami?

Prima dată a început să-i explice câte ceva despre motocicleta pe care avea să ia prima lecție: cum e cu schimbarea vitezelor, accelerația, frâna și plecarea de pe loc, poziționarea, echilibrul, circularea cu viteză redusă,  și normele de siguranță. Iar apoi l-a trimis să se echipeze cu vestă, cotiere, genunchiere și cască de protecție, ceea ce mi se pare foarte tare  că-ți oferă ei asta și nu trebuie să le cumperi tu de la început și să fii obligat să le ai ca să poți să faci școala moto (oh, iar pentru ieșirile în trafic îți dau ei o vestă cu air-bag, ceea ce e foarte tare). Tot ceea ce trebuie să ai tu sunt pantaloni lungi și proprii bocanci la fiecare ședință.

E tare că la început îți explică principiile de bază, apoi te lasă să ți le aprofundezi până te echipezi și abia apoi treci efectiv la treabă.

Cum se desfășoară ședințele și cursurile?

Cei de la Școala Moto Ami au următoarea propunere pentru cei care îi aleg:

  • 7 ședințe (14 ore) sunt în poligon;
  • 4 ședințe (8 ore) sunt în trafic;
  • 2 ședințe (4 ore – când e cald afară doar) sunt ședințe de enduro, undeva pe lângă București (dacă alegi să te duci iarna, poți împărți aceste ședințe pentru poligon și trafic);
  • o oră obligatorie de legislație + un Curs complet pentru proba teoretică și practică în care îți explică cum stă treaba cu poligonul, cum arată, ce trebuie tu să faci acolo la examen și așa mai departe;
  • simulări de examen;
  • curs mecanică (ca să știi și tu chestii elementare în caz că ți se strică motocicleta);
  • curs de prim ajutor (tot ca să știi și tu niște chestii elementare).

Dar pentru că nu pot vorbi doar de experiența mea din exterior, am zis să-i iau un interviu și lui. Să ne povestească aici cum a fost experiența pentru el, cel care a experimentat-o la propriu, ca să zic așa. Și pentru asta i-am pregătit un set de întrebări. Și sper să ne și lămurească prin răspunsurile lui

scoala moto ami

Interviul

*pentru că numele noastre au aceeași inițială, D.Î. sunt eu cu întrebarea și D.R. e el cu răspunsul;

Daniela: Hai salut!Ia spune-ne tu nouă aici cum a început prima ta ședință la Școala Moto Ami?

Doru: Salut! Prima mea ședință a fost ceva nou și captivant. A fost prima dată când am condus o motocicletă. Am avut scuter vreo patru ani de zile deci nu am probleme de echilibru și mi s-a părut destul de ușor. Mi-a plăcut că au modele mici de motociclete și ușor de manevrat. Pentru început ți se pun întrebări ca să își facă o idee despre tine și despre ce trebuie să îți explice.

D.Î.: Cum ți s-a părut instructorul, în timp ce discuta cu tine chestiile de bază?

D.R.: Instructorul mi s-a părut un băiat prietenos și glumeț. Îți explică și îți arată de 2-3 ori ce trebuie să faci ca să fie sigur că ai înțeles și îți răspunde la toate întrebările.

D.Î.: Ce ți-a plăcut și ce nu ți-a plăcut la Școala Moto Ami?

D.R.: Mi-a plăcut faptul că ai posibilitatea să faci școala chiar și iarna. Că au echipament de protecție, iar când e vremea mai caldă, la finalul cursurilor, îți oferă și ședințe de enduro pe un circuit în afara Bucureștiului. Pe lângă asta au și cursuri opționale de mecanică și prim ajutor.

D.Î.: Cum s-a desfășurat exact prima ședință la școala moto?

D.R.: Prima dată după ce te împrietenești cu tipul și află cam ce experiență ai cu motocicletele, îți iei echipamentul de protecție și faci cunoștință cu motocicleta. Ți se spune cum să te comporți cu ea de la pus pe cric și poziția motocicletei până la pornit motorul,  plecarea de pe loc, schimbatul vitezelor etc. Îți explică cum să parcurgi traseul cu jaloane și, după ce se asigură că ai înțeles tot, îi dai drumul la câteva ture cu viteza întâi să te obișnuiești cu motocicleta. În timpul ăsta este atent la ce faci și îți mai dă câteva indicații. Când ești sigur pe tine poți să schimbi viteza și să mergi puțin mai tare, să faci niște opriri mai bruște cu ambele frâne și plecări de pe loc.

D.Î.: Cum ți se par structurate ședințele, dat fiind faptul că ai deja un permis?

D.R.: Ședințele sunt structurate ok. Parcă ar fi mai bine dacă ar mai adăuga una-două ședințe de condus în trafic. Mi se par foarte importante și patru mi se par că sunt cam puține. Poate o ședință două luate de la poligon și făcute în trafic ar fi mult mai ok. Oarecum să existe un echilibru între cele două.

D.Î.: În încheiere, de ce ai recomanda cuiva să se ducă la Școala Moto Ami?

D.R.: Recomand Școala Moto Ami în special celor care vor să facă cursurile pe timp de iarnă, fiind singura de genul ăsta din București, cât și celor care vor o experiență pe un traseu de enduro.

*îți mulțumesc, Daniela, că mi-ai cedat prima ședință la școala moto, zise el cândva în viața asta

Cam asta a fost cu experiența noastră de la Școala Moto Ami. Dacă vreți să luați legătura cu ei, îi găsiți pe site.

You may also like

2 comments

Mihai Pintilie februarie 26, 2017 - 19:06

Eu ma uit cu admiratie la motocicisti. Cred ca este visul oricui sa treaca de la o bicicleta la o motocicleta. Prezenatrea ta si interviul ma fac sa imi doresc macar sa imi iau si carnetul de motor.

Reply
Daniela Bojincă - Pishky martie 1, 2017 - 11:20

Mă bucur tare mult. Dacă te decizi să faci școala, îți dorim mult succes!

Reply

Leave a Comment