Daniela Bojincă/ iulie 19, 2017/ Școala de Șoferi/ 3 comments

Dacă te-ai apucat de școala de șoferi, dacă ai prieteni care o fac, sau au făcut-o, ori dacă vrei să o faci, cred că știi deja că, o săptămâna înainte să te apuci efectiv să faci orele de condus, ai ore de legislație.

Când m-am apucat eu de școala de șoferi, urma să mă angajez. Practic luasem această decizie pentru că jobul respectiv mi-o cerea. În perioada aceea, pentru că îmi dădeam seama că nu prea apuc să ajung la orele de legislație din pricina programului, nu puneam preț pe importanța orelor de legislație. Îmi ziceam că pot să învăț singură și din carte și să exersez pe întrebări. N-au apreciat asta și m-au respins. Au luat pe cineva care avea deja carnetul luat.

Dar n-a mai fost asta o problemă, după cum deja ți-am mai spus și în articolul trecut. M-am bucurat că am vacanță, n-am renunțat la ideea cu școala de șoferi și, prin urmare, m-am bucurat că nu mai trebuie să fac niciun sacrificiu pentru niște oameni care oricum nu-l apreciază. Pot să-mi fac eu școala cum trebuie, să mă duc la legislație, să fac orele pe mașină zilnic și așa mai departe.

Cum îți ziceam, nu dădeam mare importanță orelor de legislație. Mă gândeam că tot mai bine învăț din carte. Ei bine, nu e deloc așa. Dar absolut deloc! Și cu asta zic să trecem și la subiectul nostru de azi.

scoala de soferi legislatie

Orele de legislație sunt extrem de importante

Da. Sunt extrem de importante. Și ai cam face bine să te duci la ele și să asculți explicațiile profesorului pentru fiecare capitol în parte.

De ce? Pentru că îți va explica așa cum într-o carte nu găsești explicațiile. Îți va explica lucruri pe care sigur le găsești în întrebări și, eventual, îți va face niște scheme logice astfel încât să înțelegi toată polologhia acelei legislații și, ulterior, când citești din carte, să pricepi mult mai ușor ce scrie acolo.

Apoi, pe lângă asta, îți fixează niște noțiuni peste care tu poate ai sări. Sau pe care nu le-ai înțelege din prima și ți-ar fi foarte greu să ți le explici de ce e așa și nu e invers. Și, atunci când nu înțelegi ceva, e bine să întrebi. Eu așa am făcut. Ce nu înțelegeam, întrebam. Atât din explicații cât și din grilele pe care le făceam după fiecare capitol cu profesorul de legislație de la școala de șoferi. E bine să ai pe cineva care știe legislația ca pe tatăl nostru ca să îți explice din punct de vedere al logicii legislației de ce e așa și nu invers un anumit lucru.

Cartea e greoaie. Atât cartea cu regulamentul și ordonanța de urgență, cât și aceea cu Noul Cod Rutier pe înțelesul tuturor. Sunt greoaie ambele și e numai bine ca un profesor să îți explice noțiunile alea pe alocuri greoaie, pe înțelesul tău de cetățean umil.

De ce e bine să te duci la orele de legislație și apoi să înveți din carte?

Pentru că, dacă te apuci să înveți singur din carte, fără să-ți explice nimeni nimic, s-ar putea să interpretezi greșit anumite chestii. Și e bine să ți le explice cineva cum sunt ele de fapt cât și de ce. Că asta e cel mai important ca să înțelegi legislația. Să înțelegi de ce e așa și nu invers.

Pe lângă asta, ți se fixează niște informații pe care, când citești din carte, ți le completezi. Și, practic, o să îți fie ție mult mai ușor să înveți. E mult mai ușor să aprofundezi niște cunoștințe greoaie pe o bază pe care ți-a format-o deja un profesor.

Cel puțin la mine așa s-a întâmplat. N-am citit deloc legislația din carte, până acum. M-am uitat așa, peste anumite chestii, dar n-am citit-o de la cap la coadă. Și, după ce am terminat vineri legislația n-am mai picat niciun test pe DRPCIV. Câteva le-am luat cu 22 și 23 de puncte și restul cu 24, 25 și chiar 26. Ceea ce cred că e foarte bine, fără să citesc legislația, ci doar din ce a explicat profesorul la orele de legislație de la școala de șoferi.

Bine, ți-am spus asta și ca să întăresc faptul că orele astea de legislație sunt importante și chiar te învață ceva.

Cât de curând o să scriu și un articol despre cum învăț eu la legislație. Și care a fost, practic, tactica mea ca să-mi sedimentez cunoștințele pe care le acumulam în fiecare zi cu profesorul de legislație. Poate o să te ajute. Și poate o să ți se pară util. Mie așa mi se întâmplă când dau de sfaturi de la alții care au trecut deja prin asta.

Click pe mașinuță pentru alte articole despre școala de șoferi

scoala de soferi

Facebook Comments

3 Comments

  1. Pingback: Școala de șoferi: Cum a fost examenul teoretic | DanielaBojinca.ro

  2. Și eu m-am apucat de școala de șoferi acum două luni și săptămâna următoare am traseul. Am fost la legislație abia în ultima oră când am dat examenul la școală pentru teorie. L-am luat doar citind acasă ordonanța și făcând chestionare. Mi s-a părut ușor, poate și pentru că sunt învățată cu legislație zilnic. Oricum succes maxim și să ne vedem în trafic! :))

    1. Multă baftă la traseu săptămâna viitoare! Îți țin pumnii!
      Să zicem că la tine e altceva. Dar sunt o grămadă de copii de 18-20 de ani care habar n-au. Nici nu vin la ore. Nici nu înțeleg și apoi îi vezi camicaze prin trafic.
      Și din chestionare înveți foarte mult. Mi-am propus să scriu un articol și despre cum am învățat eu mai bine legislația, pe lângă orele de legislație la care am participat. Și chestionarele sunt pe locul doi ca importanță în învățarea legislație, pe lângă carte și ore.
      Și da, nu e greu. Sunt multe lucruri care sunt chiar logice și, dacă gândești puțin, îți dai seama care e răspunsul corect și cum stau lucrurile. Totuși, e bine să îți explice cineva lucrurile alea mai complicate unde, de obicei, se greșește :)).

Tu ce ai de împărtășit cu mine pe tema asta?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.