Home Personal ANAF și angajații incompetenți

ANAF și angajații incompetenți

by Daniela Bojincă
anaf

La începutul lunii Mai m-am dus la ANAF să depun declarația 200, pentru venituri obținute în anul 2014. Am întrebat la primul ghișeu cum am intrat pe ușă, unde găsesc declarațiile și unde trebuie să ajung. Atunci a fost simplu. O luam de la o doamnă, o completam și o duceam la ghișeul unu. Apoi plecam frumos acasă și așteptam să-mi vină peste vreo trei luni și ceva o adeverință cu suma pe care o am de plătit la ANAF.

Am primit adeverința prin August. Și, cum aveam vreo 60 de zile timp să-mi plătesc impozitele, am ajuns în septembrie la sediul ANAF din Gorj, loc în care am dat peste niște angajați incompetenți. Sau, mai bine spus, peste un sistem incompetent care creează angajați incompetenți.

Ca să faci o singură plată, e nevoie de TREI ANGAJAȚI ANAF! Trei, fraților! TREI!

1. Angajata de la ghișeul numărul 8

La ea te duci prima dată cu adeverința pe care ai primit-o prin poștă. I-o dai, ea bagă niște date în calculator și îți scoate la imprimantă o hârtie cu un cod QR. Îți dă hârtia și te trimite frumos la ghișeul cu numărul 5, chipurile, să plătești. Ea și-a terminat treaba, cu o mișcare mai lentă decât înaintarea melcului.

2. Angajata de la ghișeul numărul 5

Aici te duci cu hârtia scoasă la imprimantă de către angajata de la ghișeul cu numărul 8. Ea, cu mișcări întârziate, în vreo 5 minute se sinchisește să-ți scaneze hârtia aia. Și, să vă explic toată procedura din cele 5 minute: îi întind hârtia, o ia,ridică aparatul de scanat, îl pune pe codul QR, apasă pe buton, dă un enter pe calculator și, TADAAAM, te trimite la ghișeul cu numărul 6. Asta a durat CINCI MINUTE, frate! CINCI MINUTE! În astea 5 minute am avut timp să vorbesc cu cineva despre munte, schi, vacanțe, ce-am mai făcut și alte din astea. Jur, tipa respectivă cred că avea boala oaselor de sticlă de se mișca așa de tacticos, suav și încet.

3. Angajata de la ghișeul cu numărul 6

Ea primește prin calculator suma pe care o am de plată și-mi ia, în sfârșit, banii ăia pe care îi aveam de dat. Și tipa asta se mișcă încet. Ia banii ăia cu atâta migală, hârtie cu hârtie și monedă cu monedă. Apoi a dat printare unei hârtii, dovada că eu am făcut plata.

TREI ANGAJAȚI puși să facă munca unuia singur. Asta doar așa, ca să ocupe și ei câte un post că, ce-i drept, să scoți o hârtie, să o scanezi și să încasezi banii, chiar nu poți face asta de unul singur. Trebuie să fie acolo trei oameni ținuți pe banii tăi și ai celorlalți, care să facă treaba asta. Adevărul  e că-i o muncă titanică să faci, singur, trei chestii minimale: imprimat, scanat, încasat. E pfffaaaai, epuizant. Eu am obosit numai cât am scris cele trei operațiuni, dar să le mai și fac? Aș fi leșinat de la atâta muncă epuizantă. Pe bune!

Sau, poate nu e greu. Poate sunt doar ei incompetenți și nu pot face mai multe lucruri, așa că se împart sarcinile către mai mulți oameni. Poate că TREI sarcini chiar nu pot să fie duse până la capăt de un singur om, dată fiindu-le incompetența și, pentru a fi siguri că treaba e dusă la capăt cu succes, au pus câte un om să-și folosească un sfert de neuron. Altfel poate chiar nu se poate.

Să vă fie rușine, incompetenților!

You may also like

12 comments

Alex Ciocan septembrie 23, 2015 - 12:12

stai ca tre sa ma duc si eu sa platesc impozitiul la PFA, sa vezi circ si la mine. data trecuta a iesit cu carcota dar n-am mai scris ca nu am avut timp. sunt curios zilele astea daca se lasa iarasi cu circoteca

Reply
Daniela Bojincă - Pishky septembrie 23, 2015 - 13:35

Omule, păi să scrii! Să ne amuzăm și noi! Ce naibii, ții așa doar pentru tine? Păi e frumos? Nu-i frumos!

Reply
Madalina septembrie 23, 2015 - 14:43

:)) Asta e procedura,nu stiu daca sunt incompetenti ,dar stiu ca trebuie sa respecte pasii acestia.Asta se intampla dupa reorganizarea din 2012 ,(teoretic asa functioneaza si fabricile,fiecare angajat monteaza o componenta,asa a crescut productivitatea si s-au redus costurile unui produs).Nu stiu cat de functional e pt public,dar stiu ca pt cei de la ANAF este,asa si au redus cheltuielile cu personalul,pt ca au concediat jumatate din numarul de angajati . 🙂

Reply
Daniela Bojincă - Pishky septembrie 23, 2015 - 21:42

Se vede cum au redus cheltuielile cu personajul. Au 3 angajați care face munca unuia singur :)). În producție, Mădălina, e o cu totul altă poveste. nu poți să compari montarea unei piese, care se poate face și în juma de zi, sau chiar o zi, cu scanarea și luatul banilor care se face în 2 minute. Productivitatea, în cazul de față, nu crește. Scade. Think more about it.

Reply
Madalina septembrie 24, 2015 - 15:36

E acelasi principiu cu aplicativitate in diferite domenii.Chiar s-a redus personalul drastic,tie ti se pare ca e timp pierdut,dar lor nu .Stiu ca pare stupid ca poti emite o foaie de varsamnat si nu o poti incasa banii si emite chitanta,dar asta e fisa postului 🙂 Vina lor nu prea este,doar respecta indatoririle.

Reply
Daniela Bojincă - Pishky septembrie 24, 2015 - 17:37

Spun asta toți oamenii care lucrează cu sistemul. Care efectiv se duc și fac treaba asta și cărora li se pare o pierdere de timp. Nu o spun doar eu. Chiar și cei din sistem sunt, oarecum, nemulțumiți.
Și, greșești. Un principiu nu are, neapărat, aplicativitate în diferite domenii :)). Iar principiul ăsta cu siguranță nu e productiv în relațiile cu publicul, for god sake. Nu-i nimic productiv să stai o jumătate de oră după unele care abia se mișcă :)).
Da, e productiv în construcțiile de mașini, unde nu se lucrează cu publicul. Unul pune o piesă, altul pune altă piesă, altul mai face nu știu ce și, din 3 oameni care fiecare face ceva diferit, s-a construit mașina mai repede. Sau mă rog, o parte din ea. Dar ca cetățeanul să meargă la una ca să-i dea o foaie scanată, alta că să o scaneze și alta ca să-i ia banii, nu e productiv de nicio parte ;).
Și nu pare stupid. E stupid. Pe altundeva gen: Telekom, Orange, Vodafone, piață, supermarket și ce mai vrei tu, unde te duci ca să plătești, oamenii ăștia îți scanează, ia banii, eliberează chitanță. Cum ar fi să te duci la Carrefour și o angajată să-ți scaneze produsele, alta să-ți elibereze un bon și la alta să te duci să plătești. Vezi, despre asta vorbesc. Nu-i productiv. :)).

Reply
Kathy septembrie 23, 2015 - 14:45

Ai de capul meu… Practic mori pana ajungi sa dai banii. Ai dat si monezi de 1 ban macar?

Reply
Daniela Bojincă - Pishky septembrie 23, 2015 - 21:43

Yep, yep, yeeep! Desigur că am dat :))!

Reply
Daniel Alexandrescu septembrie 23, 2015 - 14:57

gandeste-te ca acelasi lucru l-au avut de facut si aia la telekom, si eu am asteptat 20 de minute dupa voi =)))

Reply
Daniela Bojincă - Pishky septembrie 23, 2015 - 21:44

Ahahahaha, da! La ei e mai complicat :)).

Reply
Calin septembrie 23, 2015 - 17:09

Dap, asa este si aici, banuiesc ca la fel este peste tot. Si eu am platit astazi impozitul si am trecut printr-un procedeu similar, doar numerele ghiseelor diferite 🙂 Eu platesc insa de 4 ori pe an, asa ca m-am obisnuit cumva cu situatia asta ciudata 🙂

Reply
Daniela Bojincă - Pishky septembrie 23, 2015 - 21:47

Da, desigur, au același sistem peste tot prin țară. Îmi pare și mai rău de tine, acum că știu că tu trebuie să înduri de patru ori treaba asta, iar eu doar o dată :)).

Reply

Leave a Comment